ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Βενζινοκίνητα οχήματα και SUV κάθε μεγέθους προτιμούν οι Έλληνες

energypress.gr Στη βενζίνη επιστρέφουν οι Ελληνες οδηγοί, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερη μείωση του μεριδίου αγοράς των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Μετά την κατακόρυφη αύξηση που σημειώθηκε τα πρώτα χρόνια που επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επήλθε «διόρθωση» στην αγορά. Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η ύπαρξη σύγχρονων κινητήρων βενζίνης, αλλά και το γεγονός ότι, λόγω κρίσης, οι περισσότεροι οδηγοί στην Ελλάδα κάνουν διαδρομές κυρίως εντός της πόλης και όχι μακρινές εκδρομές, όπου ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο θα ήταν πιο συμφέρον.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 65,7% των καινούργιων επιβατικων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2019 ήταν βενζινοκίνητα, έναντι 59,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Την ίδια ώρα, το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. υποχώρησε το δεκάμηνο του 2019 κατά 9,1 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε στο 26,6% από 35,7% το δεκάμηνο του 2018. Χαμηλό, αλλά με ανοδική τάση, είναι το μερίδιο των υβριδικών αυτοκινήτων. Στο δεκάμηνο του 2019 διαμορφώθηκε σε 5,4% από 3,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Στο 1,3% διαμορφώνεται το μερίδιο των Ι.Χ. που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, ενώ 0,7% είναι το μερίδιο των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν υγραέριο και 0,4% το μερίδιο των ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων.

Η τάση για επιστροφή στα βενζινοκίνητα οχήματα είναι πανευρωπαϊκή και σε ορισμένες περιπτώσεις οφείλεται και στο γεγονός ότι σε κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις πρόκειται να ληφθούν μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Οι Ελληνες, επίσης, αποδεικνύεται ότι είναι οπαδοί των λεγόμενων αυτοκινήτων SUV διαφόρων κατηγοριών. Το μερίδιο των SUV συνολικά (μικρών, μεσαίων και μεγάλων) διαμορφώθηκε το δεκάμηνο του 2019 σε 33,8% έναντι μεριδίου 28,2% το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2018. Μεγαλύτερο μερίδιο, πάντως, έχει η κατηγορία των σούπερ μίνι, με 34% (έναντι 36% στο δεκάμηνο του 2018). Η κυριαρχία των σούπερ μίνι σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την οικονομική κρίση, καθώς πρόκειται για αυτοκίνητα που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν για μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, και είναι πιο οικονομικά από τα γνωστά μας σεντάν. 

Συνολικά, το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2019 πωλήθηκαν 100.062 καινούργια επιβατικά έναντι 91.201 το αντίστοιχο διάστημα του 2018, σημειώνοντας αύξηση 9,7%.

(Καθημερινή)