ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Μετά τις 15 Αυγούστου ανοίγει η πλατφόρμα για το “Ηλεκτροκινούμαι Υπεύθυνα” – Με την αγορά οι δαπάνες γίνονται αυτόματα επιλέξιμες

29 07 2020 | 07:42 energypress.gr Γιώργος Φιντικάκης

Κάπου μετά τον δεκαπενταύγουστο και πάντως πριν τις αρχές Σεπτέμβριου επιδιώκει το ΥΠΕΝ να θέσει σε λειτουργία την πλατφόρμα για το πρόγραμμα “Ηλεκτροκινούμαι Υπεύθυνα”, του οποίου ο σκελετός και οι λεπτομέρειες παρουσιάζονται σήμερα το μεσημέρι από την ηγεσία του υπουργείου.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι κάπου πριν τις αρχές Σεπτεμβρίου οι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν φορτιστές, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα, θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις στην πλατφόρμα, ακόμη και για δαπάνες στις οποίες είχαν προβεί νωρίτερα.

Και αυτό, καθώς μόλις εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ – πιθανότατα σήμερα – και δημοσιευτεί σε ΦΕΚ, κάπου δηλαδή στις αρχές Αυγούστου, οι δαπάνες που σχετίζονται με το πρόγραμμα θα θεωρούνται αυτόματα επιλέξιμες. Ετσι εφόσον οι ενδιαφερόμενοι πληρούν τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος, τότε θα μπορούν να προβούν στην αγορά που θέλουν και μόλις ανοίξει η πλατφόρμα τότε θα υποβάλουν κανονικά εκεί την αίτησή τους, προκειμένου να επιδοτηθούν για την δαπάνη που έκαναν. Τα παραπάνω επιχειρούν να κερδίσουν χρόνο και να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση το συντομότερο δυνατό.

Τι ισχύει για ΙΧ

Στο δια ταύτα των επιδοτήσεων, αυτές φτάνουν τα 6.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ιδιώτη και μπορεί να αυξηθούν κατά επιπλέον 1.000 ευρώ σε περίπτωση απόσυρσης αυτοκινήτου, συν 500 ευρώ για την επιδότηση εγκατάστασης φορτιστή. Διαμορφώνεται δηλαδή ένα συνολικό ποσό της τάξης των 7.000 ευρώ.

Αναλυτικά προβλέπονται τα παρακάτω : 

  • Για τα αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ (BEV) αξίας έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση φτάνει στο 20% της τελικής τους τιμής με πλαφόν τα 6.000 ευρώ.
  • Για τα ίδιου τύπου οχήματα αλλά αξίας πάνω από 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει στο 15% με το “ταβάνι” να διαμορφώνεται στα 6.000 ευρώ (5.500 ευρώ αρχικά).
  • Τόσο στην μία όσο και στην άλλη περίπτωση, οι ενδιαφερόμενοι δικαιούνται από επιπλέον 1.000 ευρώ εφόσον αποσύρουν το παλαιό τους όχημα, όπως επίσης επιδότηση 500 ευρώ για την αγορά φορτιστή.

Ποδήλατα, σκούτερ

Οσα φυσικά πρόσωπα θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό δίκυκλο ή τρίκυκλο, δικαιούται επιδότησης ίσης με το 20% της αξίας του, με ανώτατο ποσό τα 800 ευρώ. Εφόσον αποσύρουν το παλιό μτους δίκυκλο με επιπλέον μπόνους άλλα 400 ευρώ. Σχετικά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, η επιδότηση φτάνει στο 40% της αξίας τους και το ανώτατο όριο τα 800 ευρώ.

Ταξί

Στο κεφάλαιο των ταξί, για την αγορά αμιγούς ηλεκτρικού οχήματος (BEV) προβλέπεται επιδότηση ίση με το 25% της αξίας του, με ανώτατο ποσό τα 10.500 ευρώ. Εάν πρόκειται για αγορά υβριδικού οχήματος Plug in (PHEV) με εκπομπές αερίων έως 50g CO2/km, τότε η επιδότηση ανέρχεται στο 15% επί της λιανικής προ φόρων τιμής. Στην προκειμένη περίπτωση το ανώτατο ποσό φτάνει τα 8.000 ευρώ. Επίσης υποχρεωτικά θα πρέπει να αντικαταστήσουν και να αποχαρακτηρίσουν το παλαιό τους όχημα ταξί, έχοντας επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ.

Εταιρικοί στόλοι

Για τους εταιρικούς στόλους αντίστοιχα προβλέπεται επιδότηση έως 5.500 ευρώ ανά αυτοκίνητο με “ταβάνι” τα τρία οχήματα. Εφόσον πρόκειται για όχημα μεταφοράς εμπορευμάτων μέγιστης μάζας έως 3,5 τόνων (ΒΕV/PHEV), τότε η επιδότηση ισούται με το 15% επί της λιανικής προ φόρων τιμής, με ταβάνι τα 5.500 ευρώ. Εφόσον πρόκειται για μίσθωση, το ανώτατο ποσό ανέρχεται στα 4.000 ευρώ.

Εάν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (BEV), τότε η επιδότηση ισούται με το 15% επί της λιανικής τιμής προ φόρων και έως 5.500 ευρώ.

Οπως ισχύει για τα φυσικά πρόσωπα, έτσι και για τις εταιρείες προβλέπεται προαιρετική αντικατάσταση του παλαιού οχήματος με μπόνους 1.000 ευρώ.