ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

“Πράσινο τέλος” στο πετρέλαιο κίνησης – Ποια ΙΧ επιβαρύνονται-

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας αντέδρασε άμεσα στην τροπολογία για το νέο φόρο στο πετρέλαιο κίνησης, κάνοντας λόγο για τιμωρία των ιδίων, αλλά και των καταναλωτών.

Τάσος Δασόπουλος 04 Δεκεμβρίου 2020 06:17 news247.gr

Με «πράσινο» τέλος 3 λεπτών το λίτρο που σημαίνει 4 λεπτά (μαζί με τον ΦΠΑ) στην τιμή λιανικής θα επιβαρυνθεί το πετρέλαιο κίνησης από 1/1/2021.

Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την δημιουργία νέου πολεοδομικού σχεδίου χαρακτηρίζοντας την αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης που χρησιμοποιούν τόσο ιδιώτες με πετρελαιοκίνητα ΙΧ, αλλά κυρίως επαγγελματίες, μία αναγκαία παρέμβαση, σε συναρμογή με το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων, υπό τη μορφή οικονομικής επιβάρυνσης, με απώτερο σκοπό την επίτευξη των εθνικών στόχων που έχουν τεθεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (ΑτΘ).

Το πράσινο τέλος επιβάλλεται κατά τη θέση σε ανάλωση του diesel κίνησης, δηλαδή κατά τον τελωνισμό του και βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις Τελωνειακές Αρχές της ΑΑΔΕ, μαζί με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ.

Το πράσινο τέλος επιβάλλεται για την εξυπηρέτηση ειδικού σκοπού. Ειδικότερα, οι πόροι από το πράσινο τέλος, οι οποίοι συνιστούν δημόσιο έσοδο, διατίθενται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των συγκεκριμένων Ενεργειακών και Κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (Β’ 4893/31.12.2020) και, ειδικότερα, νια την επίτευξη των εθνικών στόχων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ, την αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, για την κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας.»

Άμεση αντίδραση από τους βενζινοπώλες

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας αντέδρασε αμέσως στην τροπολογία μιλώντας για τιμωρία των ιδίων και των καταναλωτών «Μας προκαλεί αισθήματα τιμωρίας των καταναλωτών , των πρατηριούχων καυσίμων και των διαφόρων επαγγελματιών αυτή η ευκολία της αυθαίρετης επιβολής φόρων και τελών στα καύσιμα «δια πάσα νόσο» της οικονομίας και των οφειλών του κράτους» τόνιζαν στην ανακοίνωσή τους σημειώνοντας ότι είναι καιρός να συναισθανθεί η κυβέρνηση ότι ο κλάδος αυτός δεν μπορεί να αποτελεί εύκολη λύση για κάθε περίπτωση ελλειμμάτων σε διάφορους τομείς της οικονομίας.

Και ειδικά οι επαγγελματικοί κλάδοι που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης όπως π.χ. φορτηγατζήδες, τεχνικά έργα , αγρότες, μεταποίηση, κλπ δεν μπορούν ούτε τη σημερινή φορολογία καυσίμων να σηκώσουν. «Η έξοδος από την πανδημία covid-19 θα μας βρει όλους υπερχρεωμένους. Δεν είναι δυνατόν σε τέτοιους καιρούς η κυβέρνηση να σχεδιάζει επιβαρύνσεις οποιουδήποτε είδους» κατέληγε η ανακοίνωση της ΟΒΕ.