ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

IEA: Πρόβλεψη για χαμηλότερη ζήτηση πετρελαίου για το 2020 και το 2021 λόγω κορονοϊού

energypress.gr

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) αναθεώρησε προς τα κάτω τις διεθνείς προβλέψεις ζήτησης πετρελαίου για πρώτη φορά σε μερικούς μήνες την Πέμπτη, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού παραμένει υψηλός και εν μέσω προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος των αερομεταφορών.

Στη μηνιαία έκθεσή του, ο IEA προβλέπει την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για το 2020 να διαμορφώνεται στα 91,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως, αντικατοπτρίζοντας μια πτώση 8,1 εκατ. βαρελιών ημερησίως.

Η αναθεωρημένη πρόβλεψη είναι κατά 140.000 βαρέλια ημερησίως χαμηλότερη από την προηγούμενη εκτίμηση του IEA.

Ο οργανισμός αναθεώρησε επίσης τη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για το 2021 κατά 240.000 βαρέλια ημερησίως σε 97,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως, με τη ζήτηση καυσίμων στον κλάδο των αερομεταφορών να αναγνωρίζεται ως η “κύρια πηγή” αδυναμίας.

Νωρίτερα φέτος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΙΕΑ Fatih Birol δήλωσε ότι το 2020 μπορεί να αποτελέσει τη χειρότερη χρονιά στην ιστορία των αγορών πετρελαίου.

“Τα πρόσφατα δεδομένα κινητικότητας υποδηλώνουν ότι η ανάκαμψη έχει σταθεροποιηθεί σε πολλές περιοχές, αν και η Ευρώπη, προς το παρόν, παραμένει σε ανοδική τάση”, αναφέρει ο ΙΕΑ στην ανακοίνωσή του.

“Για τα καύσιμα οδικών μεταφορών, η ζήτηση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν ελαφρώς ισχυρότερη από ό, τι αναμενόταν, αλλά για το δεύτερο εξάμηνο παραμένουμε επιφυλακτικοί και η άνοδος των κρουσμάτων κορονοϊού μας έκανε να υποβαθμίσουμε τις εκτιμήσεις μας, κυρίως για τη βενζίνη”, προσθέτει η ανακοίνωση.

Η πανδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει τη ζήτηση του πετρελαίου, αναφέρει ο IEΑ. Ο οργανισμός αναφέρει ότι η αεροπορία και οι μεταφορές, και τα δύο βασικά συστατικά της κατανάλωσης πετρελαίου, συνεχίζουν να ζορίζονται μετά την πανδημία.

Συγκεκριμένα, ο ΙΕΑ εκτίμησε ότι η αεροπορική δραστηριότητα μειώθηκε κατά περίπου τα δύο τρίτα από τα κανονικά επίπεδα τον Ιούλιο, που αποτελεί συνήθως ένας από τους κορυφαίους μήνες για την εναέρια κυκλοφορία.

Παράλληλα, τα δεδομένα κινητικότητας για τον Ιούλιο έδειξαν ότι η ζήτηση καυσίμων παρέμεινε κάτω από τα εποχιακά φυσιολογικά επίπεδα στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Τα ίδια στοιχεία ήταν “πολύ χειρότερα” σε περιοχές όπου ο ιός συνεχίζει να εξαπλώνεται γρήγορα, αναφέρει ο IEA, επισημαίνοντας τη Λατινική Αμερική και την Ινδία ως δύο παραδείγματα.

Σημειώνεται, πως μέχρι στιγμής και σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, έχουν καταγραφεί παγκοσμίων πάνω από 20,6 εκατ. κρούσματα και τουλάχιστον 749.421 θάνατοι.

Η προσφορά πετρελαίου αυξήθηκε κατά 2,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα και έφτασε τα 90 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο, αφού η Σαουδική Αραβία τερμάτισε την εθελοντική περικοπή παραγωγής, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα υπερέβησαν τον στόχο του OPEC+ και η παραγωγή των ΗΠΑ άρχισε να ανακάμπτει.

Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Σεπτεμβρίου κερδίζει 0,23% και κινείται στα 42,78 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης.

Το Brent Οκτωβρίου, στο μεταξύ, ενισχύεται 0,18% και διαπραγματεύεται στα στα 45,48 δολ. το βαρέλι στο ICE Futures Europe.