ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

ΥΠΕΝ: Κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. αλλά και για παραγωγή οχημάτων…

capital.gr 28/5/2020

Μία από τις προτεραιότητες του πρωθυπουργού είναι ο εξηλεκτρισμός και των μεταφορών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την περίοδο της αντιπολίτευσης, ακόμη, είχε σηκώσει το θέμα ψηλά στις παρεμβάσεις της πράσινης ανάπτυξης.

Μάλιστα στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα ετέθη κι ο στόχος ώστε το 2030 ένα στα τρία οχήματα, δηλαδή 350.000, που θα κυκλοφορούν να κινείται με ρεύμα και όχι με συμβατικά καύσιμα.

Σήμερα, στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει υπό την προεδρία του ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης παρουσιάζει τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, το οποίο δεν αποκλείεται, όπως λένε οι πληροφορίες, να καταθέσει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα όσα έχει κάνει γνωστά ο υπουργός ανάμεσα στις διατάξεις του περιλαμβάνεται πρόγραμμα κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων Ι.Χ., ποδηλάτων και σκούτερ. Πληροφορίες θέλουν να θεσπίζεται επιδότηση 5.000 ευρώ για την αγορά Ι.Χ., ενώ για τα ποδήλατα και τα σκούτερ η ενίσχυση θα είναι ποσοστιαία επί της αξίας.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως θα προβλέπονται κι άλλα κίνητρα, όπως η μείωση του ΦΠΑ, η ελεύθερη κυκλοφορία και στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας κλπ.

Στο νομοσχέδιο θα προβλέπονται, όμως, κι επενδυτικά κίνητρα. Θα αποσκοπούν στην προσέλκυση επενδυτών για την παραγωγή εξαρτημάτων, εξοπλισμού ακόμη και ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Δεν αποκλείεται να προβλέπεται μείωση φορολογικών συντελεστών και ίσως και του μη μισθολογικού κόστους.

Πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να στοχεύει στην προσέλκυση εργοστασίων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, όπου η ανάπτυξη τέτοιων σχεδίων θα συμβάλλει στη διαμόρφωση νέου παραγωγικού μοντέλου, μετά το κλείσιμο των ορυχείων και των λιγνιτικών μονάδων.

Ένα από τα ζητήματα, που επίσης θα ρυθμίζει το νομοσχέδιο είναι και η αδειοδότηση κι εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσιους χώρους.