Επιστολή Ο.Β.Ε. για μείωση φόρων στα καύσιμα!

Προς τους

  1. Υπουργό Οικονομικών

Κύριο Χρήστο Σταϊκούρα

  1. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Κύριο Άδωνι Γεωργιάδη

  1. Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών

Κύριο Θεόδωρο Σκυλακάκη

 

Θέμα : Μείωση φόρων στα καύσιμα.

 

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Σε συνέχεια των εγγράφων μας, αλλά καθώς και στις τηλεδιασκέψεις που έχουν πραγματοποιηθεί μαζί σας, έχουμε τονίσει την ανάγκη μείωσης των ΕΦΚ στα καύσιμα ή τη μείωση του ΦΠΑ.

Τις  προτάσεις μας αυτές είναι αναγκαίο όσο ποτέ να τις λάβετε σοβαρά υπόψιν σας και να παρθούν άμεσα μέτρα γιατί και οι καταναλωτές έχουν φθάσει στα όριά του και εμείς οι επαγγελματίες οδηγούμεθα σε κλείσιμο.

Όπως όλοι γνωρίζουμε σχεδόν το 60% της τιμής της βενζίνης αγγίζουν οι φόροι και τα τέλη που επιβάλλονται στο καύσιμο προκειμένου να υπολογιστεί η τελική τιμή με την οποία προμηθεύονται οι καταναλωτές από τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Εκτός του υψηλού ειδικού  φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) ο οποίος επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια και επιβαρύνει με  70 λεπτά κάθε λίτρο βενζίνης, μια άλλη βασική  επιβάρυνση  η  οποία  επιβάλλεται στην τιμή της βενζίνης είναι ο ΦΠΑ με συντελεστή 24% .

 

Γνωρίζουμε πολύ καλά  ότι οι φόροι δεν μπορούν να μηδενιστούν, λόγω του ότι  μια τέτοια απόφαση θα δημιουργούσε τεράστια «τρύπα» στον προϋπολογισμό. Ωστόσο όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένα θα μπορούσε να υπάρξει περιορισμός είτε του ΕΦΚ, είτε  του συντελεστή  ΦΠΑ, όσο διαρκεί η κρίση προκειμένου να μειωθούν οι τιμές στην αντλία.

Σήμερα ανά λίτρο ΦΠΑ βενζίνης οι συνάδελφοι βενζινοπώλες αποδίδουν 46 λεπτά , με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι να ήταν  32 λεπτά . Αυτή η διαφορά είναι 14 λεπτά ανά λίτρο ή 140 ευρώ ανά χίλια λίτρα. Αυτό σας το δίνουμε ως παράδειγμα ότι άμεσα μπορεί να υπάρχει ελάφρυνση της τιμής των καυσίμων χωρίς δημοσιονομικό κόστος.

Ανάμεσα στα πολύ σοβαρά προβλήματα που ανακύπτουν από την αύξηση των τιμών καυσίμων είναι και η κατακόρυφη αύξηση των ποσών προμήθειας των τραπεζών πάνω στα παγωμένα ή και μειούμενα μεικτά κέρδη των πρατηρίων. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα καταλήξουμε να διαρρέουν τα μεικτά κέρδη στις τράπεζες. Αρκεί να πούμε ότι το μερίδιο των τραπέζιων προμηθειών στα μεικτά κέρδη των τραπεζών υπερδιπλασιάστηκε τον Μάιο 2022 έναντι του μεριδίου της περιόδου ανηφόρας του Αυγούστου 2021!

 

Πρέπει άμεσα να βρεθεί μία λύση μείωσης των τιμών λόγω της πτώσης των πωλήσεων και κατ’ επέκταση των μειωμένων δημοσίων εσόδων καθώς και την αποφυγή των φαινομένων που βιώνουμε σήμερα που ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κατοίκων των βορείων νομών της χώρας μας πηγαίνουν στις γείτονες χώρες να ανεφοδιαστούν καύσιμα.

 

 

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος γίνεται δέκτης οξύτατων διαμαρτυριών πρατηριούχων υγρών καυσίμων για τα υπερβολικά βάρη τα οποία καλούνται να καταβάλουν σε φόρους, εισφορές λειτουργικά έξοδα κ.ά. καθώς και τη συνεχή αύξηση των τραπεζικών προμηθειών για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές πάνω στα καθηλωμένα μεικτά κέρδη μας. Πώς είναι δυνατόν να επιβάλλεται ποσοτικό πλαφόν στους βενζινοπώλες και να αφήνεται ταυτόχρονα ποσοστιαία προμήθεια στις τράπεζες ανάλογα με την αύξησης της τιμής; «ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ» είναι η φωνή απόγνωσης των συναδέλφων.

 

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος ζητάει την άμεση ανάγκη μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ ή του ΕΦΚ , καθώς επίσης και την παρέμβαση μείωσης των τραπεζικών προμηθειών που θα αντανακλούν στα ποσοτικώς «παγωμένα» μεικτά κέρδη  των πρατηρίων.

Ο Πρόεδρος Μιχάλης Κιούσης                                                       Ο Γεν.Γραμματέας Άγγελος Τούντας