Επιθέσεις κατά βενζινοπωλών για τα συστήματα εισροών – εκροών.

 

Αθήνα, 23 Ιανουαρίου 2013

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

Επιθέσεις κατά βενζινοπωλών για τα συστήματα εισροών – εκροών.

 

Τον τελευταίο καιρό πυκνώνουν τα δημοσιεύματα με τα οποία γίνεται προσπάθεια να συκοφαντηθούν οι βενζινοπώλες ότι προσπαθούν να αποτρέψουν την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων. Επί του θέματος αυτού η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος ανακοινώνει τα εξής:

 

Η ΟΒΕ ήταν η πρώτη που απαίτησε την εγκατάσταση αυτών των συστημάτων για να προστατευθεί η αγορά από τους λαθρεμπόρους εδώ και μια δεκαετία. Οι αντιδράσεις που συναντήσαμε τότε από επίσημους φορείς και τους υπουργούς ανάπτυξης ήταν μεγάλες. Ομοίως μεγάλες ήταν οι αντιδράσεις από διάφορα κυκλώματα που θα έχαναν καθώς και από μεγάλα συμφέροντα πετρελαιοειδών που κωλυσιεργούσαν υπονομεύοντας την αξιοπιστία των συστημάτων.

 

Το σύστημα νομοθετήθηκε ύστερα από δικές μας πιέσεις το 2009 με το ν. 3784/2009 (ΦΕΚ 137 Α΄) αλλά το υπουργείο Ανάπτυξης με τον κ. Χατζηδάκη και τότε επικεφαλής αρνήθηκε να το επιβάλει σε όλα τα στάδια από το διυλιστήριο μέχρι τον καταναλωτή.  Αυτό ουδόλως απασχολεί αυτούς που μιλάνε για αντιδράσεις των βενζινοπωλών.

 

Τα περί κωλυσιεργίας των βενζινοπωλών στην εγκατάσταση των συστημάτων είναι απλά συκοφαντίες. Θα θυμίσουμε την κωλυσιεργία των αρμόδιων υπουργείων στην έκδοση των απαραίτητων αποφάσεων, η τελευταία των οποίων εκδόθηκε στις 2/11/2012 (ΠΟΛ.1203/2.11.2012), δηλαδή 39 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου(!) και 11 μήνες μετά την υπουργική απόφαση η οποία καθόρισε το χρονοδιάγραμμα που υποχρέωνε τα πρατήρια να έχουν εγκαταστήσει τα συστήματα μέσα σε ένα χρόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μόνο στην Ελλάδα μπορεί να συμβαίνει να βγάζεις πρώτα την απόφαση εγκατάστασης και 10 μήνες μετά να βγάζεις την τελευταία απόφαση – προδιαγραφή του για το πώς θα γίνει η διασφάλιση συναλλαγών που καταγράφει! Τώρα όλοι επιτίθενται βενζινοπώλες γιατί δεν έχουν βάλει τα συστήματα παρότι ένας μεγάλος αριθμός από αυτού τα έχει ήδη εγκαταστήσει!

 

Τα συστήματα αυτά τίθενται κατά πρώτο λόγο για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Έτσι από την αρχή της νομοθέτησης το κύριο ήταν ότι το κράτος θα αυξήσει πολύ τα έσοδά του από την πάταξη του λαθρεμπορίου. Ο κ. Χατζηδάκης τότε (2009) και οι μετέπειτα διάδοχοί του είχαν εγγυηθεί ότι τα συστήματα θα χρηματοδοτηθούν από προγράμματα και φορολογικά κίνητρα αφού η χρηματοδότηση θα ήταν κλάσμα των εσόδων αυτών και η απόσβεσή της θα γινόταν γρήγορα. Αντί αυτού εισπράξαμε μια σκέτη άρνηση. Ζητάνε να εγκαταστήσουμε εμείς τα συστήματα και να εισπράξουν αυτοί τα έσοδα! Βέβαια η εξυγίανση της αγοράς συμφέρει απόλυτα τους νόμιμους βενζινοπώλες και γι αυτό δώσαμε τη μάχη να περάσουν τα συστήματα. Όμως με την καταστροφική ένταση της κρίσης αδυνατούμε να σηκώσουμε ένα ακόμη κόστος. Αυτό είναι το πρόβλημα και οι αρμόδιοι κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν και εμμέσως ανοίγουν το δρόμο για έξωση χιλιάδων βενζινοπωλών από την αγορά και για την κυριαρχία των πρατηρίων των μεγάλων ομίλων.

 

Είναι τόση η αναλγησία των κυβερνώντων ώστε ούτε σε ένα πρόγραμμα του ΕΣΠΑ έβαλαν τα πρατήρια την ίδια ώρα που θα μοιράσουν πάνω από 450 εκ. ευρώ σε διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες μεταξύ των οποίων οι Υπηρεσίες φωτογράφισης πορτραίτων, οι Υπηρεσίες θεατρώνη, οι Υπηρεσίες ντισκοτέκ, οι Υπηρεσίες σφαιριστηρίου, η Έκδοση τηλεφωνικών καταλόγων, οι Ραδιοφωνικές εκπομπές, οι Υπηρεσίες εκπόνησης μελετών ακουστικής, τα Διαφημιστικά γραφεία κλπ.

 

Πουθενά δεν βρέθηκε θέση για συστήματα από τα οποία το κράτος θα εισπράξει εκατοντάδες εκατομμύρια αν επιδείξει την πολιτική βούληση για πλήρη εφαρμογή σε όλα τα επίπεδα. Δεν γνωρίζουμε ποιοι φωστήρες στο υπουργείο Ανάπτυξης επέλεξαν να χρηματοδοτούν ντισκοτέκ, σφαιριστήρια και φωτογραφίσεις πορτραίτων και όχι ένα άκρως απαραίτητο σύστημα πάταξης του λαθρεμπορίου και αύξησης των εσόδων του κράτους.

 

 Η πρότασή μας για εγκατάσταση σε όλα τα στάδια των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου των εισροών – εκροών και του ελέγχου της διακίνησης με νέες τεχνολογίες βρίσκεται συνεχώς στα λόγια των κυβερνώντων αλλά στην πράξη επιλέγουν την εφαρμογή μόνο στα πρατήρια. Όμως χωρίς εγκατάσταση αυτών συστημάτων σε όλα τα στάδια το σύστημα ελέγχου θα είναι «τρύπιο» και το λαθρεμπόριο θα βρει τρόπους διαφυγής της σύλληψης. Ποιος ο λόγος όμως να μπουν τα συστήματα αν είναι έτσι;

 

Παρά το αίτημα μας να υπερισχύουν κατά την παράδοση καυσίμων στα πρατήρια οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων, αυτό δεν νομοθετήθηκε ούτε νομοθετήθηκε η συμβατότητα των συστημάτων των βυτιοφόρων με αυτά των πρατηρίων και των διυλιστηρίων. Έτσι ο βυτιοφορέας θα παραδίδει όσα γράφει το δικό του τιμολόγιο, ο βενζινοπώλης θα πληρώνει και αν υπάρξουν διαφορές που βγάζει το σύστημα εισροών – εκροών δεν θα αναγνωρίζονται! Ποιος θα πληρώνει τις διαφορές και τα πρόστιμα;

 

Αυτοί που πιέζουν τόσο για άμεση εγκατάσταση του συστήματος από τους βενζινοπώλες, γιατί καθόλου δεν ανησυχούν που τα συστήματα που θα διασφαλίσουν και τους βενζινοπώλες και τους καταναλωτές δεν μπαίνουν ταυτόχρονα στα άλλα επίπεδα; Γιατί αυτή η διακριτική και ύποπτη για εμάς πίεση στους βενζινοπώλες και χάϊδεμα στους άλλους; Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί αυτή η τακτική;

 

Το τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι τα συστήματα εισροών-εκροών  τα θέλαμε και τα θέλουμε , αδυνατούμε όμως να τα χρηματοδοτήσουμε και καλούμε την Κυβέρνηση να υλοποιήσει την υπόσχεσή της για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ή άλλο πρόγραμμα.  Να γνωρίζουν ότι δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν ταφόπλακα για τους βενζινοπώλες.