Βουτιά καταγράφει η αγορά των καυσίμων- Πτώση 22% στο πετρέλαιο θέρμανσης

Βουτιά καταγράφει η αγορά των καυσίμων λόγω και των ήπιων καιρικών συνθηκών

Αρνητικό πρόσημο στα καύσιμα, συνεχίζουν να δείχνουν τα επίσημα στοιχεία, ένα ακόμη δείγμα της υποτονικής κατανάλωσης, που εξηγεί ως ένα βαθμό και την αναιμική ανάπτυξη.

Στις βενζίνες η ετήσια πτώση είναι 1,7% σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο, στο ντίζελ κίνησης 1,2% και στο πετρέλαιο θέρμανσης 9,8%, προφανώς λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών.

Τα ποσοστά μπορεί να μοιάζουν μικρά, αφορούν ωστόσο μερικές δεκάδες χιλιάδες λίτρα και κυρίως δείχνουν ότι συνεχίζεται η επί επτά χρόνια πτώση της αγοράς καυσίμων. Ενός από τους δείκτες «υγείας» κάθε οικονομίας, πόσο μάλλον μιας χώρας η οποία ετοιμάζεται να εξέλθει από πρόγραμμα.

«Το 2018 εκτιμώ ότι θα είναι κάπως καλύτερο του 2017», ανέφερε χθες ο Τόλης Βασιλακάκης, γενικός διευθυντής της Avin, ο οποίος και παρέθεσε τα στοιχεία για την πορεία της αγοράς καυσίμων, κατά την παρουσίαση της νέας γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας.

Τρύπα και στα φορολογικά έσοδα

Την εικόνα της υποτονικής κίνησης στην αγορά καυσίμων, επιβεβαιώνουν και τα φορολογικά έσοδα για τον Μάρτιο, όπου η «τρύπα» στον ειδικό φόρο κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων ήταν 78 εκατ. ευρώ ή 7,1% και αποδίδεται στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. Επίσης στο ΦΠΑ πετρελαιοειδών η υστέρηση εσόδων τον Μάρτιο έφτασε τα 13 εκατ. ευρώ ή 2,8%.

Σημειωτέον ότι συνολικά το πρώτο τρίμηνο δείχνει άνοδο στα καύσιμα, ωστόσο η επίδοση οφείλεται κυρίως στον Ιανουάριο, ο οποίος και δεν είναι αντιπροσωπευτικός. Κι αυτό καθώς ο συγκεκριμένος μήνας εμφανίζει πολύ ανοδικές πωλήσεις επειδή συγκρίνεται με τον Ιανουάριο του 2017, όπου οι ποσότητες ήταν εξαιρετικά χαμηλές, ακριβώς γιατί ενόψει της αύξησης του ΕΦΚ στα πετρελαιοειδή, οι περισσότεροι είχαν «γεμίσει» ρεζερβουάρ τις τελευταίες εβδομάδες του Δεκεμβρίου 2016.

Σε επίπεδο πάντως πρώτου τριμήνου 2018, οι βενζίνες παρουσιάζουν άνοδο σε όγκο κατά 1,9%, το ντίζελ κίνησης 5,8% και το πετρέλαιο θέρμανσης πτώση 22%. Θυμίζουμε ότι όλο το 2017 είχε κλείσει με πτώση 3,1% στις βενζίνες, οριακή άνοδο 0,5% στο ντίζελ, και μείωση 2,3% στη θέρμανση.

Τραβώντας την κουρτίνα των αριθμών, o καταναλωτής συνεχίζει να είναι διστακτικός, και να βάζει κατά μέσο όρο 20 ευρώ κάθε φορά που επισκέπτεται ένα πρατήριο. Πολλώ δε μάλλον όταν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει ανεβεί κατά δέκα ολόκληρα λεπτά, από τα 1,46 στα 1,56 ευρώ το λίτρο, με την Ελλάδα να συνεχίζει να έχει την 4η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ενωση, πίσω από Ολλανδία, Δανία, Ιταλία.