Κύπρος -Ακριβότερα ήδη τα καύσιμα

philenews.com

Αυξήσεις 2,5-3 σεντ το λίτρο στη βενζίνη και 1,5 σεντ το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης, χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι, έχουν επιβληθεί τις τελευταίες ημέρες από τις εταιρείες πετρελαιοειδών, σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί ο στόχος της υποχρεωτικής ανάμειξης βιοντίζελ στα καύσιμα κίνησης σε ποσοστό 7,3% μέχρι τέλος του χρόνου, όπως καθορίζεται σε Διάταγμα του υπουργού Ενέργειας που εκδόθηκε την περασμένη Παρασκευή. Σημειώνεται ότι στο πετρέλαιο υπήρχε υποχρεωτική ανάμειξη με βιοντίζελ τα προηγούμενα χρόνια, με τον στόχο επί του τελικού μείγματος να είχε καθοριστεί στο 5%. Επομένως, στο πετρέλαιο είχε επιβληθεί περαιτέρω αύξηση 5 σεντ το λίτρο μέχρι το τέλος του 2019.
  Από πλευράς υπουργείου Ενέργειας εκτιμάται ότι με βάση το Διάταγμα αναμένεται να υπάρχει αύξηση στην τιμή της βενζίνης της τάξης των 2-2,5 σεντ, περιλαμβανομένων και των φόρων, ενώ στο πετρέλαιο κίνησης δεν αναμένεται ιδιαίτερη μεταβολή. Στοιχεία που έρχονται σε αντίθεση με τα επίσημα στοιχεία εταιρειών, όπως κοινοποιήθηκαν στον Φ».    Η θέσπιση της υποχρέωσης αυτής έχει στόχο την περαιτέρω προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, μέσω της αύξησης συμμετοχής των βιοκαυσίμων στην τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής σχετικά με τον υποχρεωτικό στόχο περί μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές 10% το 2020 και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.   

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Ενέργειας έχει τη θέση ότι οι κλιματολογικές ιδιαιτερότητες της Κύπρου καθιστούν τον στόχο του 10% δύσκολα επιτεύξιμο και επομένως εξετάζεται το ενδεχόμενο να καλυφθεί μέρος του με στατιστική μεταβίβαση από άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.   Μιλώντας ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας που εξέτασε εκτάκτως χθες το θέμα, ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, αναφερόμενος σε εναλλακτικούς στόχους προκειμένου να καλύψουμε τους στόχους των μεταφορών που μέχρι το 2030 θα ανέλθουν στο 14%, πρόσθεσε ότι για να ανέβει μία ποσοστιαία μονάδα θα πρέπει στην αγορά να ενταχθούν 26.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή 135.000 αυτοκίνητα με υγραεριοκίνηση. Πρόσθεσε ότι η μεταβίβαση σε πράσινη οικονομία στοιχίζει.    Κληθείς να σχολιάσει αναφορά ότι άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, προσανατολίζονται να απαγορεύσουν την πώληση αυτοκινήτων με συμβατικά καύσιμα από το 2030, πρόσθεσε πως αυτό είναι ανησυχητικό και σε περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα ως Κυπριακή Δημοκρατία «θα γίνουμε η μάντρα της Ευρώπης», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Λακκοτρύπης.