ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 10-03-2013 ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΣΡΟΩΝ-ΕΚΡΟΩΝ

Ημερίδα των βενζινοπωλών για τα συστήματα εισροών – εκροών.

Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή 800 και πλέον βενζινοπωλών, πραγματοποιήθηκε, στις 10/3/2013,

από την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) και την Ένωση Βενζινοπωλών Ν. Αττικής ημερίδα για την παρουσίαση της εγκατάστασης των ολοκληρωμένων συστημάτων εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, καθώς και του νέου φορολογικού τοπίου για τα πρατήρια.

Παραβρέθηκαν και τοποθετήθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιώργος Στεργίου.

Στην ημερίδα αναλύθηκαν τα τεχνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά των συστημάτων εισροών εκροών καθώς και τα σημεία της κυβερνητικής απόφασης για τη χρηματοδότηση των συστημάτων. Αναπτύχθηκαν ακόμη οι φορολογικές αλλαγές για τα πρατήρια υγρών καυσίμων και η νέα ρύθμιση των προστίμων ΗΦΑΙΣΤΟΥ.

Ανοίγοντας την ημερίδα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης ανέφερε ότι η χρηματοδότηση των συστημάτων είναι μεν επιτυχία των βενζινοπωλών, αλλά είναι εντελώς ανταποδοτική προς το κράτος δεδομένου ότι θα εισπράξει πολύ περισσότερα από την πάταξη του λαθρεμπορίου. «Τα συστήματα αυτά είναι η τελευταία ευκαιρία για να παταχθεί  το λαθρεμπόριο» τόνισε και συνέχισε, «ωστόσο για να πετύχει το σύστημα πρέπει να εγκατασταθεί και στα άλλα στάδια διακίνησης». Τάχθηκε εναντίον των αυξήσεων στους φόρους των καυσίμων αφού όπως αποδείχτηκε με τις αυξήσεις αυτές δεν εισέπραξε το κράτος περισσότερα αλλά άφησε 11 εκατομμύρια Έλληνες να παγώσουν! «Βγήκαν οι αρμόδιοι υπουργοί και είπαν ότι έχουμε τα ίδια έσοδα, αυτός είναι ο στόχος, να εξαθλιωθούν εκατομμύρια Έλληνες για να έχουμε τα ίδια έσοδα;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΟΒΕ και συνέχισε: «Ο αγώνας για μείωση των φόρων από εμάς συνεχίζεται, δεν υποστέλλουμε τη σημαία, απαιτούμε να μειωθούν όλοι οι φόροι των καυσίμων για να πάρει μπρος η οικονομία και ειδικά στο πετρέλαιο θέρμανσης για να γίνει προσιτό στον μέσο Έλληνα καταναλωτή. Τέλος τόνισε ότι «για την πάταξη της παραβατικότητας και την προστασία των εντίμων βενζινοπωλών αλλά και των καταναλωτών χρειάζεται ένα πράγμα: πραγματική πολιτική βούληση».

Από πλευράς του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός τόνισε την σημασία των συστημάτων ελέγχου εισροών εκροών για την εξυγίανση της αγοράς και την προστασία των καταναλωτών και αποκάλυψε ότι το σύστημα καθυστέρησε να εφαρμοστεί γιατί διάφορα συμφέροντα το πολέμησαν και το υπονόμευσαν. «Δώσαμε, είπε, έναν αγώνα εναντίον αντίθετων συμφερόντων. Υπήρξαν συγκεκριμένοι άνθρωποι που απαξίωναν τα συστήματα και ζητούσαν να μην εγκατασταθούν!»

Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιώργος Στεργίου ανέλυσε την απόφαση της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση των συστημάτων, τι ακριβώς χρηματοδοτείται και ποια πρατήρια είναι επιλέξιμα. Τόνισε ακόμη ότι η καταληκτική ημερομηνία εγκατάστασης των συστημάτων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι η 27 Μαρτίου 2013 και δεν αλλάζει. Μέχρι τότε ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ Ή ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Ή ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕ «ΔΕΣΜΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ».

πατήστε για να δείτε την παρουσίαση του κ.Στεργίου εδώ

 

 

Ο ειδικός συνεργάτης της ΟΒΕ μηχανικός Δημήτρης Σαμαράς παρουσίασε το νέο νομοθετικό πλαίσιο των πρατηρίων και της εγκατάστασης των συστημάτων εισροών – εκροών.

πατήστε για να δείτε την παρουσίαση του κ.Σαμαρά εδώ

 

Για τα προβλήματα των ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ και γενικά της μετρολογίας που ισχύει πλέον για τα πρατήρια και με βάση τα νέα συστήματα μίλησε ο κ. Μπονάρος Βασίλης από τη Διεύθυνση Μετρολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. Έγινε παρουσίαση και των υποσυστημάτων του συστήματος εισροών – εκροών, οι μετατροπές των παραλαβών σε θερμοκρασία 15ο c, τα δελτία παραλαβής και παράδοσης καθώς και οι διαφορές που μπορεί να παρουσιάσουν.

πατήστε για να δείτε την παρουσίαση του κ.Μπονάρου εδώ

 

Ο κ. Αργύρης Κουζής από τη Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων του υπουργείου Ανάπτυξης έκανε ιστορική αναδρομή των συστημάτων εισροών – εκροών και της ωφέλειες που θα έχει η εγκατάστασή τους αναφέροντας ότι αποτελούν βασικό μέσο πάταξης της λαθρεμπορίας καυσίμων. Ανέφερε δε την παραβατικότητα σε βυτιοφόρα χωρίς ταυτότητα ως μέσο της λαθρεμπορίας. Με τις νέες αποφάσεις, είπε, θα εγκατασταθούν συστήματα νέων τεχνολογιών στα βυτιοφόρα για να παρακολουθούνται οι ποσότητες των καυσίμων.

Από την πλευρά του ο σύμβουλος επιχειρήσεων Γιώρος Θρασκιάς ανέλυσε τα ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ και τους κινδύνους της αγοράς από πλευράς βενζινοπωλών χωρίς να ελέγξουν την εταιρεία που τους προμηθεύει το σύστημα δεδομένου ότι οι προδιαγραφές και οι απαιτήσεις του νόμου είναι αυστηρές και δεν δικαιολογείται αγορά χωρίς λεπτομερή έρευνα.

πατήστε για να δείτε τη παρουσίαση του κ.Θρασκιά   εδώ

 

Τέλος, ο φοροτεχνικός σύμβουλος της ΟΒΕ Γιώργος Χριστόπουλος παρουσίασε το ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ καθώς και  την ουσία της ρύθμισης των προστίμων ΗΦΑΙΣΤΟΥ όπως την πρότεινε η ΟΒΕ και όπως τελικά τη διαμόρφωσε το υπουργείο Οικονομικών διαφοροποιώντας τη προς το χειρότερο καταθέτοντας τη στη Βουλή.

πατήστε για να δείτε τη παρουσίαση του κ.Χριστόπουλου  εδώ

 

Ακολούθησε διάλογος εφ’ όλης της ύλης της ημερίδας με έμφαση στα φορολογικά θέματα.