ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Γιατί τα βιοκαύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία

www.energypress.gr

Γιατί τα βιοκαύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία

Η χρήση βιοκαυσίμων στη ναυτιλία αυξάνεται. Καθώς η βιομηχανία προετοιμάζεται να ανταποκριθεί στους κανονισμούς που απαιτούν την απαλλαγή από τον άνθρακα, τα βιοκαύσιμα – με τη μορφή μεθανίου, μεθανόλης ή καυσίμου έλαια – έχουν διαφημιστεί ως ένας βολικός τρόπος για τη ναυτιλία για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Δεδομένου ότι το CO2 που εκπέμπεται από τα βιοκαύσιμα κατά την καύση θεωρείται δυνητικά ουδέτερο ως προς τον άνθρακα, καθώς η βιομάζα είναι σε θέση να απορροφήσει το CO2 κατά την ανάπτυξή της, ορισμένα βιοκαύσιμα θεωρούνται βιώσιμα.

Τα βιοκαύσιμα μπορούν, επομένως, να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλιακή βιομηχανία προσπάθειες απεξάρτησης από τον άνθρακα και θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα  της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή.

Τα βιοκαύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως drop-in καύσιμα, αναμειγνύοντας με παρόμοιες ορυκτές εκδόσεις των καυσίμων. Αυτή είναι μια ελκυστική επιλογή για τους πλοιοκτήτες, καθώς τους παρέχει έναν ευέλικτο τρόπο να επιτύχουν μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς να χρειάζεται να προβούν σε μεγάλες επενδύσεις κεφαλαίου.

Έρευνα του νορβηγικού νηογνώμονα ρίχνει φως στο ρόλο των βιοκαυσίμων:

-Υπάρχουν περισσότερα από 5.000 υφιστάμενα και προγραμματισμένα έργα παραγωγής βιοκαυσίμων.

Τρέχουσα παγκόσμια παραγωγική ικανότητα βιώσιμων βιοκαυσίμων είναι περίπου 11 εκατομμύρια τόνοι ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) ετησίως και η βάση δεδομένων μας δείχνει ότι αυτή η ποσότητα θα μπορούσε να αυξηθεί σε 23 Mtoe ετησίως έως το 2026. Χρησιμοποιώντας αυστηρά κριτήρια βιωσιμότητας, ο DNV  εκτιμά μια βιώσιμη και οικονομική δυνητική προσφορά βιοκαυσίμων της τάξης των 500 -1.300 Mtoe ετησίως έως το 2050.

Εάν η ναυτιλία επρόκειτο να απαλλαγεί πλήρως από τις ανθρακούχες εκπομπές μέχρι το 2050 χρησιμοποιώντας κυρίως βιοκαυσίμων, θα χρειάζονταν 250 εκατ. τόνους βιώσιμων βιοκαυσίμων ετησίως.